onsdag 5 november 2008

Ris, ris och pappas räfsa


I går höll vi på med att lasta på grenar hela dagen. De skulle ju flyttas till framsidan för att kunna lastas på släpet och där skulle vi även bryta ner dem till mindre pinnar så det skulle rymma mera... vi ångrade oss flera gånger att vi sågat ner häcken... men nu är det klart och nu känns det bra! Elsa och jag var på BVC grupp med, helt i onödan, vår sköterska var inte där så vi var ihopslagna med en annan grupp och det blev för mkt, hörde inget och allt var snurrigt.
( på onsdagar är det bebisar i tidningen sa Jens och satte Elsa mitt på bebisuppslaget!)

I dag har jens kört sista lasset till bubbetorp och vi har myst här hemma på förmiddagen. Jens och Elsa lekte med hennes burkar i gåstolen en lång stund och det enda jag hörde var alla ras och elsas kluckande skratt!

Vilket högt torn!!
Ras!! Så spännande och kul att se alla burkarna när de rullar iväg!
Elsa och jag gick iväg på vårt babycafe efter tolv och det var mysigt som vanligt, var några nya där som vi inte träffat innna, små bebisar. Hemma igen vände jag istort sett bara i dörren för jag skulle ner till stan för att öta upp Em och så leta efter något till pappan Jens. Hittade mössa till Elsa med. Presenter till pappan hittade jag med.
Elsa överlämnar en farsdagspresent lite i förväg... vill inte dra med den till Sjötofta och Nybro i helgen..;) En lövräfsa pappa.. den ska du ha när du räfsar upp alla våra löv på gräsmattan!
Elsa provar sinnya mössa... något skeptisk...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har ju uttrycket "det bästa man har sätter man på bordet" fått ett ansikte! :)

Kram

Anonym sa...

Mysigt att ha så mkt tid tillsammans hela familjen. Söt mössa! :-) Kram

Anonym sa...

Ja det ska verkligen bli underbart!

Vad fin hon är i sin nya mössa :).

Anonym sa...

Det finns en utmaning till dig på min blogg! :)

Anonym sa...

Du har så fyndiga rubriker jämt, att läsa dem är halva nöjet! :)
Kram på er!