lördag 29 november 2008

Lögar dagen..


Gröt är rätt gott säger Elsa, men jag vill gärna hålla i skeden själv!!!

I dag har vi fått mkt gjort, lite konstigt iom att vi satt vid frukostbordet vid halv elva.. En inte allt för medgörlig dotter resluterade i att vi sov tre i sängen i natt och det har vi inte gjort på länge nu, hon vaknade pigg och alert vid tolv i gårkväll och såg inte alls någon mening i att ligga och sova, efter lite mat somnade hon men vaknade en kvart senare och pratade och pratade och pratade, till slut blev hon arg när ingen svarade så då fick vi hämta henne till oss och så somnade vi sent om sider. Vi tog sovmorgon alla tre och det är så mysigt att ligga lite halvvaken och titta på henne när hon håller på med sin hund och sina fötter och grejar och har sig. Goaste ungen!
Frallor på lördagar och vi tog en lång frukost till melodikrysset. Har vi inte löst på länge det heller, inte sen Elsa kom. Jens är ju den som kan en del så han fick nog ihop det mesta tror jag. Efter denna mysiga morgon hade jag massa energi!! Började tvätta fönster.. ja jag vet att jag satte upp stjärnor i går men de står ju på fot och var hemskt lätta att lyfta ner när jag putsade. :) Tycker fönstrena blev helt ok, det är inte jag som brukar putsa hemma hos oss.. Elsa och jag tog en tur till skogen och plockade lite mossa till hyasinterna. Sen gick vi runt i kvarteret och kollade in alla fina ljusstakar, var ju ljust ute men man såg en hel del tända stakar ändå. MYS!!
Em var här och hämtade ett lass kartonger igen och vi har ju sagt så länge att vi ska röja ur i förrådet så vi kan lösgöra en del flytt kartonger som står där oupppackade. I dag tog vi tag i det. Det som ska slängas fick åka upp i boden i väntan på att vi fyller ett släp och åker till Bubbetorp, resten skulle stuvas om. Elsa tycker inte sådana aktiviteter är något att ha så hon och Jens fick dona lite med annat medans jag for fram i förrådet. Jag lyckades tömma 6 lådor och nu har vi golvyta där inne igen. en hög ska slängas och så har vi ju alla kartonger med kläder som ska vidare i släkten till nästa som får barn..stackars M säger jag...:) Det är ett par. Hittade lite ramar och tavlor som vi glömt att vi hade och så hittade jag påsen med julgranskulorna och ljusslingan som ska vara ute. Bra fynd! Hittade även en påse med småpengar..rena skattkammaren!
Lögar dagen var det ju.. Elsan och Jens tog ett bad på eftermiddagen. Hon älskar att plaska med händerna och skrattar när det stänker på dem! Mina finaste!!
Jens har målat dörrarna i dag igen och nu är det snart klart, riktigt vita och fina blir de! Tre tavlor har åkt upp och julgardiner har strukits och hängts upp för att nästa stund tas ner igen då jag inte blev nöjd. Får bli de svarta över jul med, gör sig bäst i köket.
Lax med wokgrönsaker och bulgur blev det i kväll och sen kollade vi lite på stjärnor på is, den som kunde åka så!
Fick ett ryck och skulle trassla ut slingan som jag hittade i förrådet, sagt och gjort, efter en timme är den uttrasslad och ligger i hela soffan.. vad gör vi med den... jo vi tände utebelysningen på baksidan, tog på oss skor och jacka och gick helt enkelt ut och satte upp den...halv elva! Tände den så vi såg hur det blev och jag blev nöjd! Nu har jag en lysande buskgran på baksidan! Jättemysigt från köksfönstret!
På tal om ryck, Jens fick ett till nu, målar dörren igen..;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, vad ni är flitiga! Känner oss som värsta slashasarna här. Fast Simon är ju så liten och kräver en hel del. Fin adventsljusstake du gjort!