måndag 3 november 2008

Måndag med mycket meck

I dag har vi haft vår första av 5 hemma dagar hela familjen! Elsa började med att kräka ner sig, pappan, golvet och lite på soffan vid halv sex... sen somnade hon hos mig och sov gott en och en halv timme, klarvaken tjej och vi gick upp för att göra gröt. Hon åt den men gjorde som i helgen då hon bara flinade och flirtade... ingen farfar där som besvarade det tyvärr. Sötungen! Dagen fortsatte iallafall som den började fast i andra änden.. bajs överallt... blöjan var på sned ... isch isch..
När Elsa, och allt annat som kommit i kontakt med henne då var sanerat så tog Elsa och jag oss ett bad i badkaret med de nya leksakerna, en höjdare!! Mysig start på dagen trots allt!

Elsa bökar runt lite i sin säng innan hon kommer till ro och somnar, i dag har hon somnat is in säng själv två gånger! Vår duktiga tjej! Lite ledsen var hon innan hon kom till ro men hunden ger mkt tröst och det hjälper när mamma stryker fingret över näsryggen.

Pappan var en runda till jobbet för att lämna några papper och Elsa blev trött... befarade illvrål som i helgen men ta i trä, jag la henne och hon somnade..Hann duscha, tömma diskmaskinen, hänga tvätten och fylla halva bilen med återvinning innan hon vaknade igen! Elsa och jag tog sällskap till återvinningen, var väl inte jätteroligt tyckte Elsa men det gick an utan att man blev hysteriskt arg i allafall i bilen! Skönt!!!
Elsa inspekterar trädgården.. det ser annorlunda ut....var är häcken och varför är det en massa pinnar på min gräsmatta??
Pappan satte igång med projekt "ta ner häcken på baksidan".. Det höll vi sedan på med resten av dagen. Elsa och jag var med en bra stund efter att vi varit iväg, så härlig väder och sen var jag ute när hon sov eftermiddag och hon följde med ut en sväng till efter sin eftermiddagsflaska. En skön ute dag med andra ord. Lite ont i händer och armar har vi efter att ha sågat och dragit i alla grenar som nästlat sig fast i varandra. Häcken är en ligusterhäck som fått växa hejvilt och lagt sig ner i rabatten under. För att få någon ordning på den har vi fått rådet att kapa ner den, grannen trodde inte vi skulle få fason på den sen heller utan rådde oss att gräva upp alla stubbar med, men vi börjar med att såga ner den iallafall. Detta har resulterat i en jättehög av ris på gräsmattan. Det ska till Bubbetorp. Så smidigt det hade varit att bara eldat upp det, om vi inte bott mitt i ett villakvarter...och inte ville ha en stor svart fläck mitt på gräsmattan..
halva häcken är nersågad här..
Nu är pappan inne på sista busken..har börjat skymma så det blev en mörk bild.
Rishögen som väntar på oss i morgon.. klippa, kapa och forsla bort...

1 kommentar:

Anonym sa...

vilken mysig dag ni såg ut att ha haft, trots kräkinledningen. Härligt att kunna vara ute i sin trädgård! Kram!