onsdag 19 november 2008

K holm dag tre.. onsdag.

I natt har skruttan inte sovit något vidare, vaknade vid tolv och snurrde och pratade och hade sig bredvid mig i sängen till halv två, då gick jag upp för att fixa mat till henne, blandade och kollade ifall hon somnat men det had hon inte så jag värmde maten och när jag skulle hämta henne låg hon så stilla och hade ju givetvis äntligen somnat. Så jag la mig bredvid och vi sov till sex. Sen somnade vi om till halv nio efter maten.





Lite seg på fm, men mamma och jag klädde på oss och gick knorran! Det var så skönt, inte så halt iom att det är skogsvägar. Andreas kom till maten och när vi ätit gick jag för att möta mormor.
Elsas gammelmormor!!
Klädd i kjol, mormor hade ju namnsdag!
När vi kommit hem och Elsa hade vaknat så började stora flingor att falla utanför fönstret. Julkänslor! Hon fikade med oss, där satt vi fyra generationer tjejer med så många gemensamma drag och fikade runt köksbordet med tända ljus, snö utanför och julmusik på radion... Då kände jag mig väldigt lyckligt lottad! Mormor satt och mös med Elsa ett par timmar innan Andreas skjussade hem henne och mamma och jag gick återigen ut. Nu skulle Elsa få möta snön för första gången. Mörkt och rätt halt men mysigt att promenera i snön.
Elsa står i snön men sina fina kängor på!
Små små avtryck.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Guuud va härligt med snö. Vi hade frost inatt. Man får va glad för det lilla. ;-) Kram

Anonym sa...

Åh vad mysigt med snö. Här är det mest höst och jag har inga julkänslor för fem öre. Har testat allt; julmusik, svepa in paket, äta chokladtomtar och fota Matilda i tomteluva, men det hjälpte inte.

Anonym sa...

Känns lite surt att inte få vara med när Elsa upplever snö för första gången. Men jag får ju jobba istället, det är ju också skoj...eller inte.

Anonym sa...

Åh vad roligt med första snön! Vi har snö här också och det är glashalt ute men ungarna tycker det är härligt förstås.

Hälsa föräldrarna!
Kram