söndag 30 november 2008

Första advent!



Nu är vi äntligen framme i advent. Älskar tiden fram till jul, den mysigaste på året enligt mig. nu ska här frossas i ljus, julmusik, tomtar, pyssel ,pynt och glögg och pepparkakor.

Vi har firat första advent som vi gjort de senaste åren med en fika hemma hos oss. Gästerna har varierat lite men innebörden är alltid den samma, MYS. Förmiddagen gick åt till att förbereda lite och leka med Elsan. Blev sovmorgon även i dag då vi hade en klarvaken Elsa vid elva i går kväll igen. Fördelen med de där uppvaknanden är att hon sover hela natten efter och det är ju skönt!



Elsa hade lite feber på förmiddagen så vi tog det lite lugnt när gästerna kom, Elsa hängde med mig på golvet och efter bara en liten stund var hon i gång och pratade och charmade som vanligt. Go ungen!



Vi bjöd på glögg med tilltugg i vardagsrummet.




Fikan tog vi i köket där man sitter betydligt bättre. Elsa åt ett rån och var nöjd en lång stund i sin stol bredvid chrille.


Faster satt på andra sidan om Elsan och Mattias därintill.



Inte kunde faster vara här utan att gosa med sin Elsa!

Vi plcokade i ordning lite när gästerna gått och så tog vi en promenad runt i kvarteret. Skönt att komma ut lite och vi passade på att se hur grannarna hade det i sina fönster, många ljusstakar och stjärnor i alla möjliga variationer och utföranden. Många har någon form av belysning ute med, en gran på huset eller slinga i någon buske eller träd, det är så fint när det är mörkt.

Vi avslutade kvällen med en något mindre mysig stund vid datorn.. betala räkningar. Skönt när det är gjort iallafall. Nu ska vi planera våra julklappsinköp och se klart på Poirot.











3 kommentarer:

Anonym sa...

Blä ja vi måste med betala räkningar. Attans tråkigt :)!

Ja vardagsrummet är stort, det bästa rummet i hela huset tror jag :).

Men ni ser med ut att ha det kanonfint och mysigt :)!

Kramar

Smurfan73 sa...

Härlig första advent ni har haft !!
Vi tillbringade den på ikea vi hahaha...sen hem och jag å max bakade massa lussekatter !

Anonym sa...

Hm.. jag kan inte komma på vad företaget som sålde gardinerna heter. Jag har fakturan någonstans i någon pärm som vi valt att inte packa upp. Inte den lådan som är så viktig! ;-) Men jag tror de kostade 59kr paret! Inte helt dumt!

Jo förresten, jag är virrig som få. Det är Malm ek, som vi har i sovrummet. I lägenheten hade vi en hylla bakom sängen som vi byggde av ek-hyllplan och där hade vi våra boll-lampor. Men det här rummet är lite kortare så det blir svårt att gå runt sängen med hyllan. Men jag saknar den mycket, vår säng blev lite speciell då...