torsdag 13 november 2008

Trevlig torsdag.

I natt kände nog både elsa och jag av fullmånen, varit vakna många gånger och jag hade svårt att sova överhuvudtaget. Sen blev det bättre, en rejäl portion gröt med så mkt katrinplommon jag vågade ge så blev Elsan trött igen rätt snabbt,natten satte väl sina spår. Hon sov en och en halv timme. Jag hann dricka kaffet och röja en hel del innan hon vaknade igen. Genomsvettig var hon och täppt i näsan så det blev ett bad innan vi bytte om till tomtekläderna igen, tyckte hon tittade skeptiskt på mig, INTE NU IGEN!!
Blev en relativt enkel fotografering i dag och jag snabbade mig så fort jag kunde, hon höll humöret uppe så jag bytte om på henne så fort det gick igen och vi kunde leka lite.

Klar med fotograferingen för denna gången... stackars hustomten fick en inte allt för vänlig behandling av Elsa...

Röda bodyn efter Sofia och så pop klänningen, men den är dum, åker upp över hakan så den tog vi av efter en liten stund.

Den obligatioriska vändingen när hon hamnar på rygg. Så blir hon arg när hon hamnar på mage för det tycker hon inte om..;)
Vi var på ÖF på kungsmarken på eftermiddagen, var mysigt, inte så många där men då blir det inte heller så hög ljudnivå och man hinner sitta och prata. Rensat garaget på eftermiddagen så vi får in frysen i helgen och sen har jag varit på Me and I party hos grannen på kvällen. I morgon blir det en hemma dag. Funderade på att bada på fm, men Jens är ledig på fm och det är skönt att ta det lugnt tillsammans då. På kvällen kommer farmor och farfar. Bäst vi städar lite i morgon, kanske bakar något med.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar va varje småbarnsmammas projekt just nu att ta julkortsbilderna. ;-) Eftersom vi vet att Ella aldrig tittar in i kameran nu för tiden så valde vi en bild från förra helgen. Då var hon finklädd o även om posen inte var den bästa så blir det iaf originellt. Trevlig helg! Kram

Anonym sa...

*skrattar* Nu ser jag verkligen fram emot årets julkort! :) Hoppas ni får en mysig helg och vecka! Hälsa föräldrarna.

Kramar

Anonym sa...

Vi måste med ta tag i julkorten nu. Får ångest för att vi är så sent ut.

Det väntar en liten utmaning på min blogg till er :).

Anonym sa...

Åhh... bra att du påminner om julbilderna. Vet precis vad hon ska ha på sig och så, men tyvärr rev hon sig med sina naglar i ansiktet så vi inväntar att det ska ha läkt.