måndag 1 december 2008

Mysiga måndag

I dag har jag haft en så go elsa så det är inte sant. Hon har myst, gosat in sig, skrattat och bara varit helt underbar. Det får jag väl igen i morgon men jag har njutit i dag!




Cool brud med sina jeans i dag!!

Hon har inte ätit i natt vilket är kors i taket. kl 08 blev det gröt och sen mös vi lite innan hon somnade igen och jag gjorde mig klar och pysslade lite kort och annat inför kalas och annat mys framöver. Kvart över tio skulle jag kolla till henne och då låg hon och lekte med sina leksaker i sängen och bara var söt! Vi bytte blöja och så blev det lite tidig lunch för henne då vi skulle på bvc grupp vid elva. Vi gick dit vilket var skönt trots det grådassiga vädret. Den här gången var det lite skillnad på gruppen. dels vara vi bara fyra och sen blev det en helt annan stämning när vi hade "vår" Tina och satt i skönare fotöljer och soffor. Pratade om mat, sömn, alkohol och lite annat om kom upp när vi satt där. Säkerhet bla och det resulterade i att jag har sänkt Elsas madrass i spjälsängen nu.. hon reser sig ju inte men rätt var det är... Nöjd med denna gången, det gjorde ju inget heller att Ella bjöd på mumsig kladdkaka, synd att vi inte fick något kaffe bara...;)



Nu har Elsa fått sin madrass sänkt... vi får väl se hur hon gillar detta!!

Elsa och jag åkte till slottsbacken på eftermiddagen för att leta julklapp och julgardin.. vill ha sådan om Viola och Ellenovas mammor har satt upp! Hittade inget, var ju väldigt utplockat på Hemtex som haft rea och på rusta kändes inte kvaliteten något vidare..Hade inte heller det mönster och eller färg jag var ute efter. Hittade några kulor till granen, schampo, en hylla och blöjor till Elsan som verkligen hade blöjkris!




Mitt vita vardagsrumsfönster!


I dag grattar vi Truls som blir 5 månader!!





Lilla lucian och stjärngossen som jag hade glömt att jag hade, men så söta!
Jag kommer anteckna denna dagen som dagen då Elsa satt ordentligt själv! Hon har ju suttit små stunder själv ett bra tag men i dag kändes hon väldigt stadig. Jag sjöng sju sånger och hon satt lika fint under hela tiden. Hon har sin egen takt precis som hon har sin egen kurva. Min goa lilla Elsagumma!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja en tomte är kanske lite lite men jag var så trött på de jag hade. Kanske köper någon ny.