torsdag 22 januari 2009

En torsdag i Elsas liv.



Vid fem vaknade jag till och ropade på pappa...( skrek) hamnade i sängen mellan mamma och pappa och där trivs jag.. sov vidare till tjugo över åtta då jag väckte mamma så vi kunde gå upp. Lite morgon toalett och sen fick jag min gröt!



Medans mamma äter sin frukost leker jag på min filt med mina burkar och min " mina"




Mamma ville kolla webbisar på datorn och då låg jag på golvet. Jag backade bort till väskorna och en rolig rulle.. den välte på mig men vägdeingenting så det gick bra, sen fortsatte jag bakåt ända till jag fastnade under bäddsoffan och inte kom längre.. då fick mamma sluta titta på datorn.





Vi gick och borstade tänderna istället. Jag vet precis hur man ska göra med den och drar den över mina tre tänder.. jag har snart fyra tänder men den här fjärde tanden gör så ont när den är på väg ut.

Mamma la mig i vagnen sen för en sovrunda. Det var jättehalt i spåret så vi vände och gick på smågator i stället. Vi fick vända många gånger då vi kom på återvändsgränder. En timme var vi ute och jag sov hela tiden. Hemma blev det lunch för oss båda och sen gick vi till mitt rum för att leka.





Här hade det ju kommit en ny hylla som jag inte riktigt har lagt märke till än. Jag fick undersöka den en bra stund.



Att leka med puh och Ior var skoj, de är så lena. Tränade på att åla lite till, snurrade runt runt och drog och slet i min gåvagn. Lekte en bra stund och gick vi för att se om posten hade kommit, det hade den. Jag tycker det är så busigt att gå ut utan kläder så jag fnittrar hela tiden. Mamma ville ha kaffe sen så jag fick sitta med henne i soffan, det gillade jag inte, visade sig att jag var trött igen och somnade i knät en kort stund efter. Sov inte ås länge och när jag vaknade igen blev det smörgås och frukt.



Vi snabbade oss för vi skulle möta pappan vid slottsbacken. Vi hittade tapeter till gästrummet och två tavellister.

Väl hemma har jag mest varit sur.. har ont i munnen tror mamma. Fått lite alevdon på tandköttet och sen kunde jag äta och leka lite till innan jag nu somnade till igen.. Tack för idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är så mysigt att få följa Elsa under hennes dagar, känns nästan (fast bara nästan...) som om jag vore med. Vilken fin klänning hon har på sig på de sista bilderna!

Ha en mysig helg alla tre!
Kramar