fredag 9 januari 2009

Rörmokare och väntan



Elsa med klossarna.. vill inte att de ska försvinna ner i hålen utan öppnar lådan då för att "rädda dem". De passar bättre att sutta på tycker hon!



Leksaker ska man leka med inte ha i en låda! Jag vände upp och ner på lådan så kan jag välja vad jag ska leka med sen!




Pappa har köpt nya strumpor till Elsa. I dag provar vi de som ser ut som ballerina skor! Jättesöta och satt alldeles perfekt på foten! Bodyn var en 68 som jag inte rensat bort, tyckte den var lite liten och när Elsa kom upp i famnen efter att vi klätt på så hördes en dov smäll, då gick knapparna upp i grenen... hi hi. Ska byta den senare, hon är inte så glad i att byta kläder så vi väntar till nästa blöjbyte.



I går var rörmokaren här för att flytta beredaren, vi väntade och väntade.. var uppe och klar vid sju ifall de skulle komma då.. det gjorde de inte.. vid tjugo över elva var de här men sen gick det rätt fort, eller vid tre var de klara iallafall och vår tvättstuga /hall ser större ut än innan men också mer sliten och framför allt smutsigare... Elsa och jag bylsade på oss kläder och gick ut direkt när de var klara, det snöade inte så mkt mera då men det hade ju kommit en hel del. Passade på att skotta uppfarten och gången på framsidan medan Elsa sov i vagnen ute. Kände mig duktig! Första snön jag skottar i huset, förra året kom ju bara snö två gånger när vi flyttat in och de skottade Jens och nu har han med skottat någon gång och så jag nu då! Tråkigt att vakna upp till en massa plusgrader och inse att all snö som kom igår och den som redan låg har smält bort.. I dag har vi väntat på rörmokaren.. ena röret läckte lite så jens ringde och sa till coh Kjelle kom och kollade det på förmiddagen. Blev ändå lite väntan igen men i dag hann jag vika in tvätten och röja lite i gästrummet där vi slängt in allt från hallen.

Just nu sitter mormor och morfar på planet hem från Gran Canaria. Hoppas de har haft det bra. Vi har inte hört så mkt från dem nämligen. de har haft sådan otur när de varit iväg innan på semestrar med regn och annat tråkigt. Nu var mamma förkyld innan de åkte och inte helt bra än så vi hoppas hon mått ok där nere. Andis ska hämta dem i eftermiddag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Va kul att ni äntligen ska få ordning i tvättstugan. Du har ju väntat... Ha en trevlig helg! Kram

Anonym sa...

Jag tjuvkollar jus om sagt din blogg lite då och då, så det är väl inte mer än rätt att jag lämnar ett avtryck också.;-)
Skönt att ni fick rörmokeriet färdigt.
Vi hörs på msn.;-)

Anna sa...

Var det två-pack en röd och en svart med en blomma på? Sådana har Matilda också, och de är så söta. Jag glömde en röd i tvättstugan en gång, och mötte en tant som frågade om det var jag som glömt så söta strumpor. Var det ballerina, sa jag. Jag vet inte, sa hon, men skynda dig innan någon tar dem, för de var så söta!

Anonym sa...

Ellenova är med i akut behov av strumpor så man kanske skulle lyxa till det med ett par ballerinastrumpor med då :).
Dom är ju så söta!