måndag 19 januari 2009

Måndags plock



I dag har Elsa och jag haft en skön hemma dag. Vi har plockat och städat som vanligt och så har vi busat en massa på golvet. Vi tog en promenad efter Elsas lunch och passade på att köpa alvedon. Fick gå upp till nästa kilo klass. 10-15 kilo nu. Vi tog promenaden runt det nya området, såg en skogsstig men vi vågade inte gå där, visste inte var vi skulle komma fram, ska fråga Malin på onsdag.



Elsa for fram i sin gåstol i dag.. bakåt och åt sidan tar hon sig och som hon skrattade, härligt att se henne och man fick akta sina tår.




När jag bäddade sängarna la jag Elsa på mage på golvet och rätt som det var låg hon på tröskeln.. hade ålat sig en bra bit.-. bakåt som alltid! Hon kom aldrig över tröskeln helt utan fastnade på mitten, tröttnade.

Tvättade gjorde vi med i dag. Har några fläckar på vita plagg som inte vill gå bort, någon som har något dundermedel? Är tomatfläckar tror jag. Maskinen stog still i dag iallafall så det hjälpte ju att sätta fast bänkskivan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag brukar köra med Vanish... Kör med spray, men det finns ju pulver att stoppa i tvättmaskinen oxå... Sprayen funkar för mig. Har nog visserligen aldrig tagit bort tomatsås, men sot och kaffefläckar i alla fall. Testa :-) Ha det gott! Kramen

Anonym sa...

Säger bara; Galltvål. Det absolut bästa mot fläckar. Funkar på tomatsås oxå. ;-) (åtminstone i 60 grader) Jag kommer aldrig använda nåt annat. Finns på Maxi. Kram