tisdag 27 januari 2009

Tisdag i Ronneby



I dag har vi varit på språng igen. Vi var i Ronneby och kollade in Veras hus och rean som var där, kunde köpt en hel massa men jag behärskade mig och köpte bara en tunika och tajts och en maraccas till Elsan. Vi hade sällskap av J och lilla W och vi fortsatte in till stan där vi tog en lunch på andra våningen. Mysigt, fräsht och trevligt. Fanns bra med skötplats och barnstolar. Det uppskattas! Kollade inte rean på lindex, där fanns kappan som jag ville ha till Elsa. W fick en sådan i går och jag föll för den! Elsa gnisslar tänder, hemma så plcokade jag i Elsas garderob och plockade bort för små kläder och la i ordning de kläder vi fått från olika håll. Elsa satt på golver och lekte med de små puh figurerna skrattade och gnisslade.. gos unge! På lindex satt hon på åkpåsen efter att jag provat kappan på henne och hon var överlycklig. Skrattade och flirtade med alla hon såg! Kan man annat än le när man hör henne och får detta leende med rynkad näsa?? Inte vi allafall. I kväll har jag gympat och sen har vi myst i soffan. Elsa har skrattat och busat med kuddarna och spelat på burkar och maraccasen. I kväll provar vi mormors pyjamas som Elsa fick i julklapp, lite stor än men skönt då det är många av hennes pyjamaser som sitter på halva benen.. I morgon är det babycafe, och bvc grupp, torsdag tummetott och besök hos Mia och på fredag är det klippning planerat. Vi hoppas vi kan gå på allt vi planerat men det visar sig.

Inga kommentarer: