lördag 18 oktober 2008

6 månader!!

I går blev Elsa 6 månader. Inte klokt vad fort tiden går. Älskade unge vad du har förändrat våra liv, vi skulle inte klara oss en dag utan dig!


Försök att fota månadsbilden men det var inte något som föll damen i smaken. Klänningen har min farmor stickat till mig när jag var liten. Kul att se den på min egen dotter nu!


Pappa Jens började lite senare så vi tog det lugnt på morgonen och åt frukost tillsammans. När pappan åkt till jobbet och Elsan vaknat från sin vila skulle jag dammsuga, pyttsan, slangen till dammsugaren lossnade och småbitar for in i påsen, bara att leta! Hittade alla delar men fick inte ihop det så Em som kom en liten stund senare fick ta att jag hade skitiga golv. Em och jag tog en promenad med Elsan upp till konditoriet, där köpte vi frallor och varsin bakelse.


Hem igen och så gjorde vi soppa och åt frallorna, mumsigt. Elsan sov... Vi gjorde hand och fot avtryck på Elsan när hon vaknade och när hon återigen blev trött efter lite mat och bus så passade vi på att fika..:) Firade att Elsa var 6 månader. Synd att hon missade det själv bara. På kvällen var vi bjudna till M och J på middag, hade en trevlig kväll och trots att Elsa var lite skrikig och kinkig så gick det bra tyckte vi, första gången vi varit borta en kväll sedan hon börjat lägga sig tidigare.


I dag är jag själv hemma, Jens och Elsa åkte till farmor och farfar över dagen så jag skulle kunna pyssla med M i lugn och ro! Har hunnit göra hälften av mina julkort ungefär fast det saknas en del detaljer på dem. Vissa kommer jag få av C när vi träffar dem den 1 november. Tusen tack för hjälpen! Ska investera i lite fler papper så jag kan göra resten av korten med. Hunnit göra en äppelpaj och ett antal isformar med grönsakspure till Elsa med nu i kväll. Gäller att hålla sig sysselsatt när man inte bli avbruten och sen måste jag erkänna att jag är lite orolig när de är på vägarna och kör, vill ha hem dem nu!

Fått uppdatera med lite bilder sen när kameran är hemma igen och jag lagt över dem. Nu hoppas jag att de snart kör in på uppfarten! Nyttigt att längta!

-------------------

Fler försök att fota vår 6 månaders älskling!


De kom hem välbehållna! Hade haft en jättebra dag tillsammans med farmor och farfar. Elsa hade pendlat i humör men sömnen blir inte som vanligt när man inte är hemma.

Paket! Av farmor och farfar fick Elsa en fin pyjamas och en pekbok som man kan känna i med! Tusen tack.

Elsa och farfar tar ett snack.

Leksaker är bra att ha med sig, pappa packade väskan full. Provar att sitta i pappas gamla Hokus pokus stol. Den var jättebra att sitta i när man leker men inte så bra att sitta och äta mat i. Nästa gång går det nog bättre.

Fiskarna var kvar!!
Lite sömn blev det i allafall och det är mysigt att sova under samma lakan som pappa en gång sovit under. Röda hunden var med!
Innan Elsa och pappa åkte hem till mamma igen blev det lite mat. Dagen till ära håller Elsa flaskan helt själv!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jösses var du pysslar, bakar och står i. Jag får ju komplex!

Anonym sa...

Vad duktig Elsa är o håller i flaskan själv!!! Det kan INTE Emma.
Ja, jag hoppas jag kan hjälpa till med lite stämpling ;)
Bra att jag lånade hem den från Maria, för jag hade den visst inte själv.
Kram Camilla S B

Anonym sa...

Hahaha... jag är inte klok! (men det har du väl redan upptäckt) Satt o kollade på bilderna o började fundera: "Hmm... undrar hos vilka de är där? Oops... det är ju hos oss."
Vet inte om det är bra eller dåligt att inte känna igen sitt eget hem. Elsa känner jag igen iaf. Det m å s t e ju va positivt. ;-) Kramisar

Anonym sa...

Vilken söt klänning och roligt att ha något man själv har haft. Önskar att min mamma kunde sticka lite till Matilda