fredag 10 oktober 2008

Trevlig torsdag och fixig fredag


I går var vi på mitt jobb för att fira att dagis fyller 11 år. Elsa var fin i nya klänningen och sina rosa strumpbyxor. Barnen var väldigt nyfikna på henne och ville gärna klappa och gosa hela tiden, Elsa fann sig i det och verkade tycka att det var toppen med så många som ville vara nära. Det var Tallen som höll i firadnet, min gamla avdelning, och efter en smaskig fika med kärleksmums med grädde och strössel blev vi inbjudna till Tallen för att få se en föreställning! Temat i år är Barbapappa och det är verkligen toppen, trist att missa det! De sjöng en sång där alla barnen hade varsin lite roll, hålla en pensel, skaka ett ägg, dansa osv. Man får komma ihåg att de är från 1-3 år och de gjorde detta kanon! Alla barba figurer presenterades och beskrevs i sången! Hur bra osm helst!! efter lunchen tog vi en liten fika uppe i personalrummet innan Jonna och jag tog bilarna till Skilligenäs. Där gick vi en lång runda och titta på alla hus och drömde oss bort. Älskar mitt hus men det är klart, det är ju inte som de vi kollade på...;) fick mkt inspiration och vet nu hur jag vill göra på baksidan samt att vi bara måste köpa vass! hur fint som helst!


i dag efter en tidig morgonmatning( 04 35) somnade skruttan om och jag kunde ligga kvar till tjugo över åtta!! Underbart!! Vi tog den vanliga rundan förbi coop och sen rundan hem. Hemma ska jag nu försöka plocka i ordning så det är fint när mina föräldrar kommer i kväll! Nog för att de mest kommer titta och vara med elsan men de ska inte behöva vada i disk och leksaker för det.
Halv tre ska vi på babymassage i stan med bvc gruppen, det ser jag fram emot. Hoppas Elsa gillar det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad spännande med babymassage!

Ha en riktigt skön helg allihop och hälsa familjen!

Kramar