tisdag 28 oktober 2008

Mysdag med hela familjen!


Nu har vi skötbordet i badrummet. Så som tanken var från början. När vi inte använder badkaret till att duscha i blir det betydligt smidigare att flytta ner skötbordet de gånger elsa och jag badar där. Skötbordet känns lite kort men det fungerar bra i allafall, det är skönt om fötterna om nätterna när man är uppe och byter. Golvvärme är toppen!

I dag har vi haft pappa hemma, ledig från jobbet! Mys! Vi tog det lugnt på morgonen och åt en sen och lång frukost. Sen pulade vi lite, satte upp hyllor i köket mm. När Elsa ätit lunch åkte vi på äventyr, till Luddwes och hämtade vår hylla till duschen, blev bra! Fortsatte till Beijer för att köpa grejer till rören under bänken i tvättstugan så vi kan lossa den och flytta vår beredare så vi kan lägga golvet så vi kan göra klart vår tvättstuga!! Tog en sväng förbi leksakshuset med, oj vad mkt roliga saker det finns där till Elsa. I dag blev det en gunga,vattenleksaker och såpbubblor.
Pappan skruvar fast gungan i ställningen...

Elsa tar en första gungtur i sin nya gunga! Å hej!

Detta var ju toppenkul, hälsar Elsa!! det nya fleecestället med bamse på satt perfekt trots att det är strl 80. Gammelmormors raggsockor är sköna på och favvo mössan passade ju till den med!
Pappan och Elsa ska hänga lite i kväll när jag är på vattengympa, var lite tveksam om jag skulle gå i dag men nu är yrseln borta som jag hade innan så då går jag. Så skönt!








3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin gunga, kan tro att hon tycker den är kul! Åh, vad skönt med vattengympa, jag verkligen älskar det nu när man inte är så rörlig. Kram!

Anonym sa...

Vad kul med en egen gunga! Där kommer du få stå ett antal timmar framöver och putta...

Anonym sa...

Tack! Viola har redan en gunghäst hon ärvt från sin pappa. Jag tycker den är jätteful, men kanske att jag får måla om den.

Vi köpte också gunga på leksakshuset, fast den andra modellen, vi ska nämligen ärva en likadan sedan, och då kan man vara två som gungar samtidigt...