torsdag 2 oktober 2008

Tiidig torsdag



Halv fyra hade Elsan tröttnat på att ligga still. For som en ål i sin säng och pep... Upp och byta blöja och äta... sen somnade hon i min säng, vaknar vid sju, stel, liggandes på sängramen... då har Jens lyft över Elsan till sin säng när han gått upp...hon snarkar och har det hur skönt som helst...jag lägger mig tillrätta och hinner precis slå ihop ögonen när Elsa slår upp sina... MORGON!

I dag är Elsa nästan sig lik igen, på fm så var hon rätt så röd och flammig på benen men under dagen så har det bleknat mer och mer och det syns någon enstaka blemma nu bara. Skönt men samtidigt hade det varit skönt att få visa läkaren i morgon. Får nog avboka tiden iom att vi inte har något att visa upp. Ska fundera på det, kan ju visa honom bilderna ur kameran men det känns lite fånigt iom att hon är så pass mkt bättre. Får se om det var en engångs grej eller om det kommer tillbaka. Hoppas på det första!

Elsa och jag har varit och hämtat ut en Libero box och köpt halskrage på Lindex. Sen storhandlade vi på Maxi inför helgen. Mina gamla univeristets kompisar kommer på lördag. S tar med sig sin dotter E och de sover kvar till söndagen. L kommer utan barn och J skulle bara ta med lilla S, stora S fick vara hemma. M kommer med magen... Vi är fem tjejer som träffas ett par gånger om året och nu är det hos mig. Sist var i juni, då låg jag med mjölkstockning...

Elsan tog en lång tupplur på eftermiddagen så jag hann både baka bröd och pajer.



När Jens kom hem satt de länge i soffan, tysta. Smög in och de lekte koncentrerat med fjärilen! Min fina familj!




Lilla Nasse blir noga undersökt! Andra bokpaketet i vår Nallepuh bokklubb kom i dag! Sånger och ramsor och en bok om Ljud och så lilla Nasse.




Fina ungen min!!
Obs, tofsen på huvudet är omöjlig att få ner...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra att utslagen försvunnit nu. Men jag förstår att ni gärna vill veta vad de kom ifrån.
Du hinner med mycket när lilla Elsa sussar.... Jag är ju sådan så jag kräver mycket sömn och passar på att sova då Emma sover, eller då på em sover jag för det mesta alltid med Emma. Hm, tänk vad jag hunnit mycket annars om jag ej tog tupplur, men å andra sidan hade jag varit ganska taggig om jag ej fått min sömn. Sömnbehoven är ju olika.
Hi, hi... Vi fick också Nalle Phu bokpaket i dag. Där är vi också medlemmar. ;)
Kram Camilla

Anonym sa...

Vad skönt att utslagen bleknat! Jag tycker absolut du ska visa läkaren iaf, så ni vet!
Så lång hon ser ut Elsan, hon sträcker ut sig som en katt :) Vad du är duktig och bakar och grejar, önskar jag hann det med.
Kram

Anonym sa...

Hej!
Visste inte att Elsa hade utslag på kropen!Men de går väl över.Vad roligt att du hade satt in Hjortjagaren's kennel:):):)
När kommer ni ut till stan Elsa?
Svara gärna!;)
Med vänliga hälsningar Hedwig Krull

Anonym sa...

Hi, hi - vad söt hon är med "Stig-Helmer-tofs! :)
Hoppas ni får en riktigt trevlig helg!