onsdag 15 oktober 2008

Måndag, tisdag, onsdag...

I måndags tog jag tag i all frukt som vi plockat på Hästö, det blev en hel del päronpure till Elsan. Sen blev det även om omgång äppel pure. Sparat lite äpplen till att äta och ev göra någon paj av, mamma hade hittat något recept i buffe osm hon tyckte verkade gott, har inte fått den än, får se vad vi tycker.

Elsa och jag tog som vanligt en promenad. Hon fick ha overallen med bambi på igen. Den hade jag när jag var liten, är lite lång i ben och armar men så otroligt söt!

04.35 Kan man annat än älska ungen som håller oss vakna på natten!!

Elsa kan göra många miner och här har vi en "sträcka på sig" min. Skallran hamnar ofta runt armen, ser så roligt ut.

Faster kom i går! det blev ett par timmar tillsammans. Mysigt! Elsa fick så fin rosa klänning med tummen på och en bil som låter när man kör. Faster jobbar på en förskola som jobbar med genusperspektiv... *ler*
Pappan och Elsa åt kvällsgröten. Lite kladd får man räkna med, vi hade ju klarat oss hela dagen innan utan att behöva byta kläder.
Bollen från Libero boxen är väldigt rolig, men så svår att få in i munnen.

I morse tog Elsa och jag en dusch ihop, gick smidigare än sist, vi lär oss. Elsa slappar lite på filten efter duschen.

Fasters present. Fina bilen!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Matilda har också en bil, fast den är rosa, haha.

Anonym sa...

Gulliga Elsa ser så lång ut. Ska bli kul att få se henne live på fredag, var så längesen nu ju. Hoppas Ella är snäll bara. Hon har börjat nypas o slåss litegrann när det går henne emot. Kram