torsdag 23 oktober 2008

8830g 71cm

Då vaer det bekräftat av läkare tom, Elsa är perfekt! Undrar just om de säger så till alla? Kan jag inte tänka mig Hihi

Kvart över ett var det vår tur att komma på halv års kontroll. Hörde att de pratade om oss innan och jag hann precis bläddra igenom enHänt extra innan vi blev uppropade. en student var med och hon var så nervös, jag blev nerös av att bara titta på henne och mamma instinkterna sa att lämna inte Elsas sida... var tur det för hon hade inte koll på att en 6 månaders med all säker het kan rulla... Elsa kan ju inte så många motoriksa färdigheter på just golv och så men rulla till höger kan hon och det innebär ner på hårt golv om man inte passar henne. Gick faktiskt emellan och la henne längre in på skötbordet så hon inte skulle rulla av och det tyckte läkaren var föredömligt gjort av mamman! Inte utan att jag sträckte lite på mig, inte alla dagar man får beröm för sin roll som mamma av en läkare, nu var det ju ingen större grej men jag blev glad ändå!

Som man under åren klagat på dessa föräldrar som är så besvärliga och ringer och är på om sina barn... nu förstår jag... man blir ju som en tiger om någon gör något tokigt med ens skatt.

Tillbaka till besöket. Vi började på vågen. 8830g och sen blev det mätning 71 cm mäter hon nu och så 45.8 runt huvudet. Bestämde oss för att ta vaccineringen med, den mot pne..något... så vi skulle få ett recept på det och en tid av Tina när Elsa är runt 7 måndader vilket hon är när vi åker till Katrineholm precis. Hoppas vi kan ta den när vi kommer hem igen. Läkaren kollade sedan igenom kroppen på Elsa tryckte och vred och sen lyssnade hon på hjärtat, Elsa slet tag i steoskopet och hjälpte till. Lyssnade på lungorna när Elsa satt i mitt knä och det gick bra. Sen frågade jag om Elsas hand som jag tycker hon använder lite annorlunda mot den andra men hon kände och testade den och tyckte den var helt som den skulle. De ställde inga frågor om vad hon kunde eller inte, jag som var förberedd för det. Vi tog coop rundan hem efter besöket.

Mötte upp pappan vid coop när han slutat och där kollade vi lit epå Lindex, där fanns det fina saker. Elsa önskar sig ett par plysh hängslebyxor med katten Jansson på. Röda! Vi köpte en fleece jacka och byxor med Bamse två par strumpor fick vi på köpet! Handlade på Coop i dag, blir grillad kyckling i kväll, en chansning då det innehåller saker jag inte tål men ska testa om det går ifall jag inte äter skinnet. Handlat lite till lördag med då vi har middagsgäster.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det var väl inget nytt, Elsa ÄR ju perfekt! :)

Kramar

Anonym sa...

Den röda klänningen och bodyn köpte jag tidigare i höstas. Det var vårens kollektion, halva priset!

Anonym sa...

Duktiga Elsa! Vi hittade... nej, nu ljuger jag... Ella hittade (hahaha...) ett jättefint set på Lindex m röda tights o en brun tunika m rödorangea blommor på. Tyckte Jonas kunde tipsa farmor om det. Inte som julklapp utan bara därför att. Som om hon skulle köpa nåt... :-( Men så råkade faster få nys om planerna o pumpade oss på all info ang dessa plagg så snart kommer de nog... ;-) Hon är mer farmor än den riktiga. Håller tummarna att du klarar kycklingen. Trevlig helg till heeela fam Fagö. Kram från heeela fam K/C.

Anonym sa...

Härligt att höra att allt var bra. Så klart att hon är perfekt! :) Ha en trevlig helg! Kram!

Anonym sa...

Ha en riktigt skön helg alla tre!

Kramar