fredag 3 oktober 2008

Fixar fredag

Idag är det en riktigt regning dag. Elsa och jag är hemma och fixar. Jag har städat och gjort det fint inför besöken i morgon. Elsa har suttit i sin stol och kollat intreserat på dammsugaren och sen blev hon hjälplöst trött igen och fick lov att vila sig lite. Hon har kört med pappa Jens i natt som enligt honom själv har studsat som en gummiboll upp och ner för att peta i nappen...

Blev inget läkarbesök i dag eftersom hon är helt symptomfri, vilket vi givetvis är glada för. Istället kunde vi ta det super lugnt på morgonen och mysa nu när vi hade pappan hemma ända till tolv.. det tråkiga är ju helt klart att han inte kommer hem förrän sent istället.

Vi har varit på äventyr med nu i eftermiddag. Skulle gå och köpa mjöl men så bestämde jag mig för att jag ville ha några höstblommor så vi åkte till Blomsterlandet istället. När vi ändå var i krokarna så passade vi på att titta in på Jysk med och köpte två extra täcken och en kudde. Måste ju ha till alla våra nattgäster. In på rusta men där skrek Elsan så vi fick snabba oss ut, bra hävdade pappan Jens, när han fick höra det, han inte gillar affären. hihi. In på willys i stället och nu var vagnen i helt sittande läge, det passade Elsa som nyfiket tittade sig omkring...sötis!Mjöl och smör och så palsternacks pure fick följa med hem. Tillslut hamnade vi på blomsterlandet, var ju orkide veckor så det var mkt folkt och trångt, klämde oss fram till uteväxter ochhittade det jag skulle ha, blev en ljung för lite bara.


Hemma fortsatte pysslandet. elsan fick en majskrok igen för att se om hon börjat gilla dem...





Hon undersöker den noga.. men näää inget för Elsa!





Jag gillar mina leksaker bättre säger Elsan. och skrattar det gör jag bara när du inte har något konstigt framför ansiktet..( kamera)







Måste ringa ett samtal....





Hjälper mamma att baka bullar! Kanelbullensdag i morgon och klart vi ska ha bullar hemma då.






36 ljuvligt doftande bullar står på spisen nu och svalnar...

I kylskåpet står det choklad och hallon mousse på kylning till i morgon och nu ska jag ta kväll... orkar inte mera i dag...

Kl 11 13 kommer Sofia och Ella med tåget i morgon. Jag längtar!! Tänk att vi inte har träffats på ett år nu igen... hemskt!! sist var nog hos Johanna och då var Signe bara några veckor, nu blev hon ett i dagarna.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att Elsan slapp utslagen idag! Hoppas bara det var ngt tillfälligt.

Här har vi med pappan hemma, fast hela dagen. Mysigt! =)

Anonym sa...

Skönt att det är borta, men kunde ju varit intressant att få reda på vad det var för nåt konstigt. Jag har varit hemma idag med, men ska jobba imorgon. Trevlig helg! Kram

Anonym sa...

Vad skönt att utslagen är borta. Dessa majskrokar dyker upp överallt. Verkar som de flesta gillar dem, förutom Elsa då. Ska också testa snart.

Anonym sa...

Hoppas ni får en riktigt härlig helg, hälsa allihop!

Kram

Anonym sa...

Hej!
Hörde att du nu var medlem i vårt forum. Då kommer vi ses en hel del :).

Hoppas ni har haft en bra dag med dina vänner nu..

Kram

Anonym sa...

Haha men Linda har skickat dina uppgifter till din mail så du ör registrerad. Gå in via den länken och logga in bara så ser du oss :).