tisdag 7 oktober 2008

Mysmåndag och trask trask tisdag

I går var Elsa och jag inne i stan. Vi skulle följa med Em på en lägenhetsvisning och så ville vi passa på att umgås lite innan med. Blev lite ärenden på stan först och så en runda ut mot saltö. Blev bjuden på pannkakor med morellsylt och det var kanongott det! Lägenheten som är en vindsvåning har potential.. behöver lite kärlek och omtanke bara. Tror inte den fick det i dagsläget... Hoppas det blir bra nu skatt!

I dag bestämde Elsa och jag oss för att ha en hemmadag, vi ska ju iväg på grejer hela veckan sen... så visar det sig att de tinte är något babycafé i morgon. Tråkigt!! Flera dagar i rad vill vi inte bara vara hemma utan att träffa någon så vi messade en ur BVC gruppen som vi försökt ta promenad med här i Rödeby innan. Hon var ledig så vi ska ses på em för en runda.

Tog en tidig runda på morgonen med, solen sken, det var 1 grad ute. Klädde Elsa i nya vinteroverallen som vi vann på Tradera och så raggsockor och varm och gosig mössa. Själv fick jag ta vindbyxorna och mössa med. Underbart ute!! Skulle fota henne men kameran var för kall så det blev inget...

Planterat den sista ljungen i dag på framsidan och så grävde jag ner tulpanlökarna vi köpte häromdagen. Elsa var vaken och fick sitta i sin stol och titta på. Bäst att ha mössa på så man inte blir kall!







Det här är lite tokigt tänker Elsa... sitta i matstolen med ytterkläder på...bäst jag viftar mkt med mina fötter...


När jag höll på med det ringde pappan jens. han hade lämnat in sin telefon som började lukta bränt i går och slutade fungera, hade farit i golvet tidigare men fungerat efter det. Det skulle nog gå på garantin trodde de! Hoppas! Han ville även berätta att han hade hängt med Johnny och Mattias från Room service på kanal 5 i dag. Han har idrott på tisdagar och när de var i Sunnahallen så hade Johnny och Mattias kommit för att träna med Klüft. Han visste inte om han kom med på TV, beror ju på hur de klipper men det avsnittet kommer vi inte att missa! Några av hans elever kom iallafall med.





Go ungen som nu vänder sig i stort sett varje gång jag lägger henne på golvet eller i soffan.





Jag älskar min napp, oavsett vad ni tycker!!




Men jag tycker om min mamma med!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Gud så charmig hon är! Hå, hå - då får vi hålla utkik i Roomservice framöver då. Det är ju bättre att slåss om dagarna hemma med barnet än tvärtom :) Det kommer säkert vi att göra ockå kan jag tänka mig även om planen är att försöka dela lika. Kram!

Anonym sa...

Titta där var ju ett litet leende minsann! :) Vilka härliga lila kläder.

Kram

Anonym sa...

Åhh får man följa med på en promenad :)?

Anonym sa...

Jodå hon gillar den men hon når inte riktigt ner. Bara med tårna :). Men hon kan ta sig lite bakåt och mer lär det väl bli haha.

Ja klart jag kommer på massagen! Tack för påminnelsen. Jag pratade om det i helgen men hade redan glömt det nu :).
Kram

Anonym sa...

Ja, det är sjukt vad de växer! Hon hade gått upp ett kilo på en månad! Det är ju jättemycket. Förra månaden hade hon vuxit 5 cm på en månad. Det är ju mer än en cm i veckan. Tänk om man själv skulle växa så fort...

Ha det gott!

ellabellabus sa...

och jag som skyller på att Ella inte sitter riktigt bra för hon inte är så rund om rumpan :)(även om hon börjar bli det nu) Alltid är det något, men det kommer väl så småningom!

När jag ska lägga ut videoklipp så klickar jag på en bild med en videokamera.... Vet ej hur det fungrea här, förmodligen inte så!

Anonym sa...

Hej!

Idag kan jag inte men hemskt gärna en annan dag.Vem är det du promenerar med?
Som du kan se i min blogg har jag fullt upp idag, men likt förbaskat fastnar man här lite då o då =).

Ha en toppendag!
Kram