fredag 31 oktober 2008

All helgona helg


I natt har jag studsat upp och ner ur sängen för att gå till Elsa och sätta i nappen. När Jens åkte till jobbet vid sex i morse var vi uppe och åt, sen la jag henne i Jens säng och så slumrade vi till halv tio!! Aldrig hänt tror jag. Skönt var det iallafall och välbehövligt efter natten. När vi ätit och myst igen så försökte jag få henne att sova, hon var jättetrött men vägrade! en timme höll vi på när hon tillslut gav upp och somnade. Envisare får man leta efter.. Pappan kom hem och var hemskt trött så han fick sova och jag satt och gjorde en krans till farmors grav, såg på Äntligen hemma att man kunde göra av cypress och det har vi ju en hel häck av.



Den är lite ojämn men den är ju hemmagjord!

När Elsa vaknat och ätit lunch gav vi oss iväg till Citygross där vi handlade lite nödvändigheter och lite annat med. På fm ringde tre barn på och sa Bus eller godis, men inte hade vi varit och köpt något... de fick varsin clementin. Nu har jag köpt lite godis som ligger i en skål i hallen, allt för grannsämjan...;) Köpte även en liten pumpa som jag ställt på trappen. Mysigt! Ska tända lyktan nu snart så det lyser fint när det börjar mörkna.

Blir en fortsatt lugn fredag, ska plocka och städa lite som vanligt och i morgon kommer farmor och farfar, det är arbetsdag på Fäjö. De stannar här över natten och så är det gudstjänst i Lösen där de hedrar de som gått bort under året och självklart vill de och vi vara med och hedra farmor. Elsa och jag åker ut till stugan om det är ok väder, blir ju inte att jag kan göra så mkt när man har henne med sig så det är mest för att vara lite sociala.




Försökte fånga vår lilla tomtenissa på bild, men som vanligt så är hon totalt omedgörlig när det ska till något sådant, hon stirrar på kameran och ålar sig så hon hamnar på sned eller ramlar...




Det var bara en lite förövning inför den stora julkortsfotograferingen....




Vi körde ut till Lösen för att lägga på kransen och tände ljus på gravarna.



Gud så vi saknar dig, farmor!


Elsa på väg hem och väl påbylsad med luva och mössa!


Vi skickar de största grattiskramarna till L och M!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Wice ifrån tråden här. Jag har bunkrat upp med massor av godispåsar annars brukar jag vara den som inte har hemma för jag glömt bort det. Kransen blev jättefin tycker jag. Önskar en trevlig helg.

Anonym sa...

Ha en riktigt skön helg!

Kramar