måndag 22 december 2008

dan före dan före dopparedan


Leker på min filt!


Nyss hade jag en burk i handen och nu är den borta!



Var god och stör ej... läsande barn!!


Min nya fina pyjamas!



Måndag morgon... hade satt klockan för att vara redo när läkaren ringde om mitt blodtryck men Elsa ville annorlunda en timme innan jag hade tänkt gå upp var hon helt redo för att stiga upp, var bara att hänga på och leka i soffan i stället. Rätt mysigt det med när man får tända granen och det är alldeles mörkt. Läkar samtalet tog två minuter och vi beslutade att jag ska hålla upp med mina tabletter nu, ligger så bra i trycket, känns bra! Fortsatte ringandet och ringde försäkringskassan även det samtalet gick smidigt och jag fick veta det jag behövde!
Maxi två dagar före julafton...ingen höjdare!! Men vi fick tag i det vi skulle och hem kom vi! Tittade in på Lindex och hittade en ny skjorta som jag tänkte ha till jul och ev nyår. Hemma väntade posten på oss, nästan full brevlåda! 14 julkort och ett paket!!
Paketet var från kusin Karin och innehöll julklappar till oss alla tre! Stora stora kramar och tack! En underbar broderad tavla från faster Margareta, en pekbok, en liten ängel och presentkort från Karin!!

Pysslat med lite julklappar, gjort cheescake, myst och haft en allmänt skön ledig måndag!

Dagens tack för julkorten: Alf och Fia, Ingulf med familj, Jenny och Mattias, Sara med familj, camilla med familj, Thilda och Wilma med föräldrar, Emma med familj, morbror Andreas, Martin, Maria med familj, Anna med familj, Margareta och Görgen, Anna Karin och Martina med familj!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken underbar bild "Jag hade en burk i handen..."! Elsa Labero?:)

Det måste vara otroligt mysigt att få fira Elsas första jul, jag hoppas att ni får en riktigt mysig julhelg!

Stor kram