onsdag 10 december 2008

I går på vattengympan var det för mysigt. Mina tanter hade med sig ljus och glitter till alla, så det var inte tal om att hoppa över det. Så gick vi i vattnet och det var alldeles nedsläckt med bara våra ljus och någon lampa i vattnet tänd. Stämning. Vi sjöng två lucia sånger innan vi la bort ljusen och började gympa. Tyckte det var jättemysigt, jul och ljus fantast som jag är! Efter gympan var det avslutning med smörgåstårta, smakade bra även om jag mådde lite illa när jag kom hem nästan. Goaste mannen min hade köpt en chokladtomte till mig! Han är bara bäst




Elsa på babycafet. Ville gärna visa upp de fina sockarna. Sen pratar jag gärna med mina kompisar och helst med Ihren! ( en av fröknarna)


Vi sätter oss till fika, i dag var det saffrans längd och pepparkak.. juligt ska det vara sista gången!


I dag var det sista gången på baby cafet för denna terminen, tråkigt! Jag had emed mig blommorna och glöggen och jag tror de blev lite glada. Fick utan att behöva be om det pengar av de andra som vi ju pratat om innan, skönt! På hemvägen tog vi som vanligt sällskap med Malin och Julia, trist att även det tar uppehåll nu har varit så mysigt! Kanske kan bjuda hem dem på fika någon dag. Elsa var trött på eftermiddagen och det blev inte mkt vettigt gjort. Jag hann få klart kortet till mormor iallafall och när jens kom hem så fixade han de sista spärrarna i köket och jag gjorde degen till mördegskakorna. Bakade ut dem senare efter maten och de blev helt ok. Valde ingefärssmak på dem, har ju redan kakor med choklad i som var ett annat smakförslag.






Elsa håller koll så pappan borrar lagom långt i lådorna!


1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, jag gör ett till henne och ett till mig, det är därför det blir så extremt mycket bilder.