söndag 14 december 2008

Grattis gammelmormor Ingrid!



I dag fyller min mormor år! 83!
Stora grattis kramar från Anna, Jens och Elsan

Vi har haft en slö dag i dag. Elsa har varit vaken en del i natt med och hon och Jens sov till tio... vi hade varit uppe och bytt en blöja bara, jag tänkte att hon kan ligga lite i sängen så kan jag gå och duscha men när jag kom tillbaka för att hämta henne så sov de så gott så båda två. Jag satte mig lite vid datorn och sen gjorde jag en lussekattsdeg. Testade med vanilj kesella som Ella hade gjort och de blev goda! efter en sen frukost röjde jag i köket som såg ut som kriget efter baket och Jens tog in granen. Vi ska inte klä den än men vi tog in den så vi kunde göra det i dagsljus, på fredag kommer min familj och då ska den var klädd är tanken! Vad jag letade efter julgransmattan.. överallt i alla lådor och påsar och skåp... sen hittade jag den i botten på påsen med julgranssaker.. var ju ett smart ställe att lägga den på, allt på samma ställe synd att jag inte kom ihåg att jag varit så klurig för två år sedan när vi senast hade gran.


Nu är pysslet klart till mammorna och till ett par till. Hittade häftor till häftapparaten tillslut. Har strukit till lucia linner och plockat fram ljuset och glittret och klippt till det röda bandet så nu ska Elsas saker bara klara inför lucia tåget senare i dag.
På väg till kyrkan
intåget
Uttåget
Lite rån efter lucia firandet, mamman och pappan åt varisn hamburgare...

Tyvärr går det en hel del magsjuka i mammagruppen som vi skulle träffa på tisdag. Jag hade så mkt magsjuka när jag väntade Elsa så kan vi slippa det är vi väldigt tacksamma, det innebär att det inte blir någon fika för oss då.. tråkigt! I morgon ska vi få besök av BVC. Vet inte vad som väntar men vid ett kommer Tina iallafall. På kvällen är det min tur att gå ut med jobbet. Vi ska äta på Toscana.

Tisdagen blir som sagt lugn nu då och på onsdag är det julfest på jobbet för barnen, vi ska dit om det inte går en massa sjukor där. Ska hinna ner till stan och kolla lite på ett par julklappar och sen är det julmat som ska handlas och förberedas innan fredag. Fick receptet på mustbrödet av Em på konserten igår, måste bara ha rågsikt så kan jag baka det.

Ev blir det whiskey pinnar gjorda i kväll. Ett godis som vi tror ska passa de flesta i vår familj, är mormor och faster som inte är så glada i whiskey men till dem finns ju annat..;) Whiskey är ju bra i medicinskt syfte med nu i magsjuketider och när man inte är gravid kan man ju ta sig en liten på kvällen! hihi

Inga kommentarer: