lördag 13 december 2008

Sankta lucia

Natten går tunga fjät...sjöng mamma

Ahh ehhh ohhh....sjöng Elsa



Efter en natt med många avbrott för hosta och annat bök smög Elsa och jag upp vid nio.. för att lussa för vår bästa pappa. På med linne och band och så ljuset i handen...




Inte klokt så spännande det var med ett tärnljus...

Pappa fick några pepparkakor med! Mer hann vi inte ordna med...




Man kan vifta med det! Snabbt och sakta
det ser så gott ut med... varför får man inte ha det i munnen??



Kolla vad jag kan trixa. under armen med ljuset!




Och så några bilder i fotöljen.. mamma gillar fotöljen med fällen i! Jag är skeptisk till det här med snören runt halsen och glitter i håret..

Efter morgonens lussande gjorde jag fudge, fixade vi lite hemma och sen åkte vi för att köpa en gran! Valde en vanlig gran istället för blågran eller kungsgran som också fanns att välja på. Nu står den i uterummet. Vi hann inte så mkt mer för väl hemma skulle jag hinna få i mig lite mat och kaffe och sen köra in till stan för att gå på julkonsert. Blev tidig då jag trodde att det skulle vara svårare att få parkering, det hade det varit om jag kört bara något senare för det var verkligen kaos på gatan runt halv fem. Konserten var stämningsfull och vacker som tidigare år men jag hamnade lite snett så jag hade ett stort huvud precis framför mig hela tiden satt och lutade mig för att se. Barnkörer är något speciellt och dessa var med riktgit duktiga. Alla har ju sina julfavoriter och en av mina hade de poppat till, det gillade jag inte. Efter konserten skyndade jag mig hem där Jens väntade med maten... sicken tur man har! En lugn kväll med en som vanligt övertrött Elsa som sällskap med..;)




2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken söt lucia/tärna! Det är kittligt med glitter o så dumt att snöret skulle va fram. ;-) Ha en fin dag! Kram

Anonym sa...

Hihi, vilken söt liten tärna :-) Ha en go luciadag! Kram kram