fredag 12 december 2008

Juligt fin



Min nya fina mysdress!




Juligt röd!

I går hade Elsa och jag en lugn förmiddag och sen begav vi oss ner till stan på julklappsjakt. Det började bra och vi hittade julklappen til mattias nästan direkt. Till faster var det värre så vi fick gå några vändor upp och ner innan vi tyckte att vi kommit på något bra. Då kom vi på att vi kanske skulle ha några fler julklappar men det skippade vi. Köpte en klänning till elsa som jag tänkte hon skulle ha någon av juldagarna nu. Lila. Madicken klänning. Vi tog en paus på Åhlens cafet då Elsa kokade i vagnen... Inte mkt folk där vid halv tre.. vi var i stort sett själva. lite ödsligt! Jag hittade en duk och några glasunderlägg på Indiska och i dag skulle jag be Emelie köpa flera men de var slut...typist, nu har jag bara fyra och vi kommer ju vara minst 5 vid jul. Det snöade på kvällen, mysigt som bara den... i natt kom regnet... mindre mysigt i dag.





I dag har vi inte gjort så mkt, förmiddagen gick till att komma i ordning och fixa med mat till på måndag då jag ska ut och äta med jobbet, pratade med kollegor och tog upp beställningar som sedan vidarebefodrades till Helen som skulle boka.
Jens kom hem tidigt i dag eftersom han öppnat och för att han skulle få sova lite tog jag och Elsa bilen till maxi en runda, köpte mat men hittade inte det vi egentligen skulle ha till mormor. Får leta vidare. Hemma har jag pysslat lite... årets julpyssel till mammorna är nästan klart, trodde itne det skulle bli något i år men så fick jag en ide och det blev rätt bra..;) Om bara häftapparaten inte tagit slut hade de varit klara nu.
Jens är på nyårsrevy så det blir en kväll ensam med Elsa. Mys i tv soffan med tända ljus tror jag det blir. Elsa är lite febrig så vi får se hur det utveckar sig. Hoppas hon piggar på sig så vi kan träffa M och L på söndag!
Grattis till Matildas mamma som fyllt år och till Ellenovas mamma och pappa som fyller i morgon!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi tack :).

Ja jag käne på tänerna direkt och de var definitivt inte lösa. BVC kommer på hembesök på måndag så jag ska se vad de säger. Men om det hade vart tänderna borde hon ju känt av det efteråt och det har hon inte gjort??

Du ska förresten få 20kr av mig, trots att vi var magsjuka i onsdags och inte kunde komma på cafét.

Kram på er!