tisdag 16 december 2008

Måndag...tisdag...







I går fick vi de första julkorten! Det var från Hanna och min mormor!! Elsa och jag pulade på förmiddagen, städade och gjorde fint inför besöket från bvc. Badade Elsan med. Besöket gick bra, hon kollade uppmärksamhet med någon röd pinne och så pratade vi mkt om mat, sömn och annat jag undrade över. Hon tar sig tid, det uppskattas av en förstagångsmamma! Hon kollade även på Elsa när hon låg på golvet för att se om hon ev var lite svag i handlederna men det tyckte hon inte att man kunde se och hon menade att Elsa var på gång och bara skulle hitta musklera som för ihop kroppen, nu är hon mer platt och roterar istället för att ta sig fram eller bak. Hon skjuter på med fötterna och så trycker hon armarna så hon ska komma bakåt.. det resulterar i att hon inte kommer någonstans... När Tina hade gått la jag Elsa på golvet och då flyttade hon sig en hel golvplatta bakåt!! Go Elsan!

vi slappade efter besöket, Elsa sov i nästan två timmar och jag gjorde mig iordning för kvällen. Var ute med jobbet och åt, var gott men dålig service. Trrevligt hade jag iallfall och kom hem tjugo i elva till en vaken Elsa...men hon somnade strax efter att jag kommit hem.

Jens hämtade Elsan vid halv sju i morse och frågan är om hon vaknade av skakningarna. Vi kände inte dem men det kan ju vara så att Elsa gjorde det. Hon somnade om hos mig efter ett blöjbyte och vi vaknade vid nio igen.. mys! På förmiddagen bakade jag julmustbrödet som Emelie bakade för några jular sedan...blev två halva satser så de skulle få plats i ugnen. Fyra bröd ligger nu i frysen till juldagarna. Testade även att göra microknäck och efter många koller och flera minuter längre än receptet tlovade var den klar. Smidigt!!! En snabb lunch för mamman och en 8 månaders mat för Elsa trots att hon inte blir det förrän i morgon! det gick jättebra trots bitar i! Duktiga tjej! Vi gjorde oss sen klara för att åka in till stan. Stannade till på vägen för att fica julklappen till mormor.. sen hämtade vi pappan på jobbet och åkte in till stan, Hittade många bra klappar och nu är vi helt klara! Jens åkte tillbaka till jobbet för att ha lucia och Elsan och jag åkte hem och åt igen.. Donat och gjort en knäck sort till i kväll, slagit in lite julklappar och tvättat... nu tar vi kväll, frågan är om Elsa är inne på samma spår, låter inte så... pigg som en lärka.. efter jul får vi ta tag i det här med sena kvällar...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh har du ngt recept på den där microknäcken? Jag har inte gjort ett enda julgodis i år och det grämer mig ;)!

Kramar

Anonym sa...

Julmustbröd låter spännande. Skulle man kanske kunna få receptet...? Ha det gott! Kram kram