onsdag 3 december 2008

Sover om nätterna!!!

I tisdags skulle vi haft besök av M ch E men de blev sjuka så vi fick tyvärr ställa in. Istället hade Elsan och jag en lugn förmiddag då hon mest slappade och lekte. Efter lunchen åkte vi in till stan och letade julklappar och presenter. Vi hittade julklapp till morbror och pappa. Sen hittade vi present till Emelie och till Alfred. Bra utdelning på de två timmarna vi var inne, hann tom dricka en kopp kaffe!
Jag var och vattengympade på kvällen och Elsan höll låda med pappan, hon hade inte sovit så länge på eftermiddagen så hon var bra trött men vägrade sova..
badar tillsammans med mamma och de nya sälarna som kom på posten från barnens bokklubb, de lät så roligt!
vi badade när jag kom hem men inte heller det gjorde henne trött, åt mat en sista gång vid nio vilket alltid brukar göra henne jättetrött, men nej då hon blev bara piggare och piggare... hon var inte lägre arg som tidigare på kvällen så det var rätt mysigt ändå att ha henne uppe. Halv elva provade vi att lägga henne och så somnade hon.. och vaknade inte förrän halv sex och då bara för att be om napp och sen sov hon till åtta!
inte klokt vad bra jag har det som har både en mormor och en gammelmormor som stickar till mig hälsar Elsa!!!
I går fixade vi lite hemma. Elsa tog sin fm lur rätt sent så jag var lite orolig för hur det skulle bli med åvrt babycafe men hon vaknade av sig själv lagom till att äta lite lunch och sen kunde vi gå iväg. Rusk väder med ömsom snö och regn men vi satsade på att gå iallafall och det var skönt. Mys som vanligt på cafe, inte ås många där, säkert många förkylda. Vi övade på lite lucia sånger efter fikan och sen tog vi sällskap med Malin och Julia hem. Hemma såg vi att våra kort hade kommit så jag kollade igenom dem. Många bilder blir det på Elsa.. säkert 99% om inte mer! När Jens slutade åkte vi och handlade, passade på att köpa en mysdress till Elsan på Lindex som hade något erbjudnade bara i går. Jens hittade jeans i sista stund på Team sportia, de började släcka ner.. pinsamt. Elsa höll ut en bra stund i går kväll med, var så trött så trött men ville inte sova.. jag läste ut sista delen i Millenium triologin... vad ska jag nu läsa???
En gosig Elsa vaknade precis, sovit hela natten!!! Det ligger snö på marken! Mysdag!!
Stora grattis kramar till Em som blir 26 i dag!! Vi ska dit i kväll och fira henne!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu ska du läsa "Skumtimmen" o "Nattfåk" av Johan Teorin. Har inte läst den senare själv, men vågar påstå att den är bra. Ettan var oootroooligt bra. Så synd att vi inte kunde träffas. Hoppas penicillinet tar bort alla baciller nu. Kram

Anonym sa...

Jag tog 80 till Matilda, köper inget i 74 längre, hon är på väg att växa ut det. Bättre att det är lite stort. Fina stickade kläder hon fått!