måndag 29 december 2008

en mellandag till...



Elsan och pappa pumpar upp en gymboll. Det var vädligt spännnade med slangen och att det kom luft ur den sen när bollen var bortkopplad.



Mera pappa, mera!!



Oj nu hoppade bollen iväg...




Elsa har varit lite sjuk i dag. Jättetäppt i näsan och stundtals hänging men förvånadsvärt pigg trots allt. I kväll satt vi som vanligt på filten och lekte och har Elsa två saker så sätter hon dem i varsin hand och så bankar hon dem mot varandra. I kväll fick hon fatt i två nappar och så började hon banka.. så söt!

Helt pigg är jag inte mamma, jag har inte sovit sen lunch tid och det brukar jag göra...
Vår bil är död... fick inte igång den i kväll och då hade vi just lånat ut den andra till Em för att underlätta lite för henne nu vid flytten.. fick ringa och be henne komma hit med bilen igen och försöka få igång den röda.. det gick inte.. Jensen fick åka och leta nytt batteri men hittade inget.. hoppas vi hittar något i morgon.

Haft Em på fika här idag, mysigt, vi gick en runda i det underbara vädret, Elsan och Jens fick vara hemma. I morgon tänkte jag plocka ner julsakerna, Jens ska hjälpa Em att flytta men Elsan och jag får hålla oss hemma, vill inte utsätta henne för något nu när hon inte är helt bra. Nu kommer vi ju dessutom ingenstans efterosm bilen med bilstolen är död... flyttar inte den stolen om vi inte absolut måste.


1 kommentar:

Anonym sa...

Ja vi blev måttligt chockade när hon bajsade på pottan. Min duktiga lilla tjej ;).

Så söt hon är Elsan. Ellenova gillar med att slå ihop saker så. Våra goa ungar :)!